MVO in de farmaceutische sector

Het imago van farmaceutische bedrijven houdt niet over. Terecht of niet, financiële wanpraktijken en incidenten kleuren de beeldvorming. Met het oppoetsen van het imago ben je er niet. Juist als je worstelt met negatieve beeldvorming, moet je zorgen dat je je zaakjes echt op orde hebt en je maatschappelijke verantwoordelijkheid neemt. Dat betekent: beleid maken met aandacht voor mensen en milieu en een in alle opzichten gezond financieel businessmodel.

 

Om dat goed neer te kunnen zetten moet je terug naar de kern, naar je bestaansvoorwaarde als farmaceut: de gezondheid van de patiënt. Als je daar werkelijk voor gaat staan en bereid bent om dat besef in alles door te voeren, ontstaat er ook ruimte om de waardevolle dingen die deze bedrijfstak realiseert te laten zien. Met een goed MVO-beleid kun je bouwen aan geloofwaardigheid en waardering.

Weten wat MVO in uw bedrijf kan betekenen? Bel dan voor een oriënterend gesprek, tel. 06-48405682.